zondag 26 september 2010

Oude Tonge in de sneeuw

Ik ben druk bezig met het maken van kaarten voor de Rode Kruis bazaar die 4 november in Ebbe en Vloed wordt gehouden in Oude Tonge (mijn geboortedorp).
Mijn zus heeft van de winter ontzettende mooie foto's gemaakt van Oude Tonge in de sneeuw en deze foto's bewerk ik met mijn fotocamera programma en maak er Oude Tonge kaarten van. Ik zet er expres geen kerstteksten op, zodat ze ook voor andere gelegenheden gebruikt kunnen worden.

Op deze kaart zie je de Spui, waar ik vroeger vlakbij woonde en waar wij 's winters gingen schaatsen. De bloem heb ik zelf gehaakt.


Hoewel ik hier geen kersttekst op gezet heb, is dit natuurlijk ;) wel een echte kerstkaart.



Een hele simpele kaart met als klein verrassinkje een fotoboekje achter het strikje.
 Zoals bij iedere kaart zijn de bloemen zelf gehaakt.

Dit is een kaart waar de voorkant langer is gehouden en het stuk was langer is, is een aantal keren gerild, waardoor er 2 "bergjes" ontstaan. Als iemand weet hoe dit type kaart heet, mag je het me best vertellen :).
Op het voorste "bergje" is het gedicht (gevonden op internet) tegenaan geplakt met wat sneeuwvlokken. Op het tweede "bergje" een foto van het RK capelletje van Oude Tonge. Daarboven op de "gewone" voorkant van de kaart een tweede foto van de haven van Oude Tonge.

Dit zijn een aantal kaarten die ik tot nu toe gemaakt heb.
Ik ben erg benieuwd wat de mensen in Oude Tonge er van zullen vinden.

Groetjes, Jacqueline











2 opmerkingen:

  1. Hello there I am so delighted I found your web site, I really found you by
    error, while I was searching on Google for something
    else, Anyways I am here now and would just like to say many thanks for a fantastic post and a all round entertaining blog
    (I also love the theme/design), I don't have time to browse it all at
    the minute but I have book-marked it and also included your
    RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the fantastic job.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline