dinsdag 1 november 2011

Zakelijke kerstkaart


Via mijn ex-collega en vriendin kreeg ik 2 jaar geleden een hele leuke opdracht
om voor het bedrijf waar zij werkt een (zakelijke) kerstkaart te ontwerpen.
Het bedrijf wilden de kerstkaart aan hun medewerkers geven.
Dit jaar kreeg ik weer de vraag of ik iets wilden ontwerpen.
Na een proefkaart en een paar kleine aanpassingen is dit het ontwerp geworden.
Als je voor een bedrijf een kerstkaart maakt, moet je echt heel anders denken.
Zo moet het logo erin verwerkt zijn en het moest een echte mannenkaart zijn.
En datgene wat het bedrijf maakt en verhandeld moest te zien zijn op de kaart.
Wat zij dus maken zie je rechts op de kaart en is een trafo oftewel een transformator.

De PTT briefkaart heb ik ooit eens op internet gevonden en deze heb ik "omgebouwd" tot een echte Wesemann kerstkaart. Het logo met hun naam is er in verwerkt,
maar ook de postzegel is een gedeelte van hun logo. Om het toch een kerstsfeer te geven,
 heb ik takjes geponst en bewerkt met mijn witte gelpen.
Links in de takjes heb ik wat zilveren lovertjes en een rood belletje gehangen.

Zo, de eerste kaart is dus klaar.
Nu de andere 34 kaarten.................. 

Groetjes, Jacqueline

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jacqueline, wat een moeilijke opdracht :) Maar je hebt een hele leuke bedrijfs kerstkaart gemaakt!! Leuk gedaan :) En succes met de volgende 34 kaartjes!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jacqueline,

    Leuk dat ze je weer hebben gevraagd! Het is dan ook wel weer een hele mooie kaart geworden. Lijkt me ook niet makkelijk om een "zakelijke uitstraling"te creëren.
    Nou meis, succes met de ander 34!

    Fijn weekend,

    Dian

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline