zondag 1 juli 2012

dames portemonnee


Dit is hem geworden, mijn damesportemonnee.
Een ouderwets beursje.


Ik heb een plaatje gebruikt van Sarah Kay.
Dit is van een Sarah Kay knipvel,
maar ik heb alleen het 1ste plaatje gebruikt en de label. 


Dit is de achterkant, net als de voorkant versierd met verschillende roosjes.


Natuurlijk kun je ook in deze portemonnee geld doen of een kaartje,
zoals hier in het vakje mijn eigen visitekaartje :-)
De portemonnee kan open en dicht via klittenbandrondjes.

Het was nog flink verzinnen hoe ik de kralenketting vast kon maken aan de portemonnee.
Maar na lang nadenken en dingen uitproberen, heb ik er wat op gevonden
Met mijn eyelet tool gaatjes geslagen en daar de ketting doorheen.
Daarna een rode kraal gevuld met bisonkit lijm, uiteinde ketting erin gedaan
en de achterkant dichtgemaakt met een papieren rondje wat uit mijn eyelet tool kwam.
Dit moet wel een tijdje drogen voordat het vast zit, maar dan zit het ook goed vast.


De zijkanten van de portemonnee.

Inmiddels heb ik het patroontje van de damesportemonnee staan
op mijn 2de pagina gratis patroontjes.
Mocht je hem ook gaan maken en je hebt een eigen blog,
stuur me dan een berichtje dan kom ik bij je kijken.

Heb je geen eigen blog, dan kun je de foto van jouw portemonnee ook naar met toe sturen via email
en wie weet laat ik jouw versie van mijn portemonnee wel zien op mijn blog.

Groetjes, Jacqueline

P.S. morgen- en dinsdagavond ben ik uitgenodigd om de musical
bij te wonen van beide groepen 8 van de J.C. van Gentschool.
Dit omdat ik het decor heb geschilderd.
Ik ben reuze benieuwd.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Jacqueline,

    Wat een gave dames en herenportemonnee heb je gemaakt super leuk de onderste 2 zijn niet van echt te onderscheiden.
    Veel plezier bij de uitvoering van groep 8 maandag en dinsdag heel leuk dat je uitgenodigd bent.


    Gr...Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je eer een super leuke creatie gemaakt.
    Veel plezier morgen en dinsdag bij de musical van groep 8.

    Crea groet, Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh!! Wat leuk jac. Ik pik het patroontje gelijk mee. Heel veel plezier vanavond nog bij de musical.

    Lieve groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige creatie is dit geworden! Complimenten!

    Groet Lisanne
    http://cardsbylies.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jacqueline,
    Wat een super mooi portomoneetje!Ik heb hem ook gemaakt (Gisteravond mee begonnen en vanmiddag afgemaakt)Maar kan ik het jou en andere bloggers ook laten zien?

    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline