woensdag 6 april 2016

Themavlag "water"


Het is weer themaweek op de obs J.C. van Gent.
Dit jaar is het thema "water".
Dit jaar heb ik de themavlag weer ontworpen en geschilderd.
Elke groep heeft ook weer een thema die te maken heeft met het hoofdthema "water".
Zo zie je in de vlag enkele groepsthema's zoals:
waters"nood", "als 2 druppels water", kringloop van het water, visserij,
watersnoodramp, sloot en diep in de zee.

Elke ochtend op het schoolplein zitten de kleuters in een kring op de banken
en de andere kinderen daarachter.
Dit jaar krijgen ze bezoek van Neptunus en wordt er een verhaal gespeeld door de juffen en meesters.
In het verhaal komen er altijd de meest vreemde figuren voor.
Zo zien de kinderen de volgende "mensen" verschijnen in het verhaal:
de eend Alfred Jodocus Kwak, een visser, een inktvis,
het mooiste visje van de zee, een zeemeermin en een piraat.


 Na het verhaal worden er 2 kinderen uitkozen die de vlag mogen hijsen.
Hierna zal er een optreden zijn van één of meerdere groepen die hun eigen thema weergeven.
Dit kan zijn een liedje, een dansje of een kleine voorstelling.
Met alle kinderen, meesters en juffen en de ouders wordt als laatste nog het Themalied gezongen,

In de Themaweek worden de lessen aangepast aan het thema en worden er ook workshops gegeven.
Op de laatste dag is er ook 's avonds feest op het schoolplein.
Met als traditie dat groep 8 de themaweek afsluit met hun optreden op het plein.
Twee jaar geleden was dit mijn zoon en dit jaar zal mijn dochter de avond afsluiten.
Hierna zitten mijn beide kinderen op de middelbare school.
Wat zal dat vreemd zijn (voor mij).

Groetjes,

Jacqueline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline