vrijdag 25 augustus 2017

Elfenkasteel deel II


Mijn elfenkasteel is inmiddels geschilderd, maar nog steeds niet klaar.

 

Eerst heb ik de ondergrond een basiskleur gegeven.
Helaas was de kleur op de klei niet zoals ik had gehoopt.
Voor heldere kleuren moet er eerst een witte ondergrond komen, 
maar ja daar was het al te laat voor 😅
Daarom nog een groene kleur eroverheen. 
De bladeren en het gras hebben een lichtere kleur groen gekregen.
De dakgoot en de vensterbanken de kleur rood.

(De 1ste foto is de voorkant, 2de foto zijkant rechterkant)

 

De daken heb ik eerst oranje geverfd en toen ze droog waren
hier en daar verschillende dakpannen een andere kleur gegeven;
geel, rood en bruin.

 

(3de foto zijkant links, 4de foto achterkant)

Op de 3de foto zie je vanaf de bovenste dakgoot een rode regenpijp.
Deze komt in de dakgoot terecht van de toren ernaast.
Daarna is er een regenpijp van de onderste dakgoot en deze eindigt in een natuurlijke waterton.

De eerste laag vernis zit er nu op, maar wil voor de zekerheid nog een laag doen.
Daarna wil ik het nog verder aankleden met houten boomstamschijfjes
en natuurlijk moeten er nog lichtjes in 😊

Tot de volgende keer,
dan hoop ik het Elfenkasteel helemaal klaar te hebben.

Groetjes,

Jacqueline




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie op mijn creaties / presentjes. Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline