woensdag 6 december 2017

Kerstboom kaart


Een kerstboom kaart met geborduurde letters door mij ontworpen.
Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, maar wil jullie deze kaart toch laten zien.

Hieronder zie je de tekst getekend op een A4, 
dus let op bij het uitprinten !


Ik heb de letters geprikt en elke letter anders geborduurd.

Bijvoorbeeld de letter F:
de bovenste krul is in kettingsteek net als het streepje,
maar de onderste krul is in 1-5

Zo kan je een beetje zelf uitmaken of uitvinden wat jij het mooiste vind.
Ik ga hem nog een keer maken maar dan misschien met andere kleuren,
andere borduursteek of misschien maak ik de afbeelding nog wat kleiner.

Een afbeelding groter of kleiner maken gaat zo:
Ik open in Word een lege pagina en plak deze afbeelding erin.
Daarna met mijn rechtermuisknop verander ik de grootte van de afbeelding.
Nu kan je de tekst uitprinten en kan je de tekst prikken op een stukje karton.
Dit kan dus normaal wit karton zijn, maar als je een andere kleur gebruikt
(niet te donker, want anders zie je de gaatjes niet goed)
kan dit een heel leuk effect geven.

Wie weet heb ik jullie toch weer op een idee gebracht.

Groetjes,

Jacqueline

1 opmerking:

  1. Al en je zelf niet te vrede over ik vindt het toch een prachtige geborduurde kaart.
    Groetjes Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline